Sunday, February 25, 2007

"F.Bahçe kendi oyununa baksın"

"F.Bahçe kendi oyununa baksın"

Fenerbahçe'yi eleştiren UEFA Asbaşkanı Şenes Erzik, Sarı Kanarya'ya "Hakemi suçlayıp kenara çekiliyorlar. Onun yerine iyi oyuna baksınlar" mesajı verdi. Erzik, Sabah Gazetesi'nin 25 Şubat 2007 tarihli röportajında tecrübesiz dediği UEFA Başkanı Platini ile her gün birkaç kez telefonda konuşmaktan da yakındı.

İşte o röportajdan bazı bölümler

- Sıkı bir Fenerbahçelisiniz. Federasyon başkanlığı yaptınız. Hiç kulüp başkanı olmayı düşünmediniz mi?
"Ben ayrımcılığı sevmem. Herkese ayırım yapmadan hizmet etmeyi seviyorum. O yüzden FB'nin başkanlığını bir gün bile düşünmedim. Ülkeye hizmet etmeyi tercih ettim."

- Fenerbahçe- Galatasaray maçlarını izlerken nasıl hissediyorsunuz?
"Eskiden bugünkü gibi fanatiklik yoktu. Ben de öyle bir dönemden yetiştim. Benim amacım iyi futbol izlemek, bol gollü keyifli. Ama son zamanlarda da iki takımın maçlarında öyle bir keyif göremiyorum."

- Şöyle bir iddia var. Deniliyor ki Galatasaray UEFA'da oynadığı dönemde, hakemleri de iyi yönetiyordu ve iyi lobi yapıyordu. Bugün Fener bunu beceremiyor. Katılıyor musunuz?
"Kesinlikle katılmıyorum. UEFA'da hakemlere etki etmek mümkün değildir."

- Diyelim siz FIFA başkanı ile maç seyrediyorsunuz ve hakem inanılmaz bir hata yaptı. Müdahale etmiyor musunuz yani?
"Aramızda tabii konuşuruz. Tepkimizi gösteririz ama o kadar. Fenerbahçe sağ olsun, içeride de dışarıda da hemen en kolay yola başvuruyor ve hakemi suçluyor. Sonra kenara çekilip kendini kurtarıyor. Onun yerine iyi oyuna baksalar ya!"

- UEFA Başkanı Platini ile iyi anlaşıyor musunuz?
"Biliyorsunuz ben bu seçimde biraz zorlandım. Çünkü öbür tarafta yıllardır çalıştığım başka bir isim vardı. Platini kendisine tecrübesiz diyenlere karşı "Ama benim as başkanım çok tecrübeli, deneyimli" diye beni örnek gösteriyordu. Bu durum beni zora soktu. Hatta kendisini uyardım böyle yapmaması için. Aramızda zaman zaman problemler yaşandı."

- Ya şimdi?
"Şimdi işim daha zor. Çünkü Platini ile haftasonları dahil her gün bir kaç kez yarım saat telefonda konuşmak zorunda kalıyorum. Bu durumun beni fazla mutlu ettiği söylenemez tabii. Başkan seçilirse bu durumun böyle olacağını biliyordum zaten."

- Niye okadar sık görüşüyorsunuz? Tecrübesiz olduğu, her şeyi danıştığı için mi? O zaman UEFA'nın gölge başkanı sizsiniz?
"Platini işi öğrenecek. Bir düzen oturtana kadar bu durum böyle gider. Sonra da bir bakacağız 4 yıl daha geçmiş." (Gülüyor)

FANATİKLER TAHRİK OLUYOR

- Federasyon Başkanı olduğunuz zaman en çok spor yazarlarından şikayetçiydiniz. Bugün sizce gelinen nokta nedir? Spor yazarları fazla mı müdahaleci?
"Ben yazarları ikiye ayırıyorum. Hakaret edenler ve etmeyenler. Bir gün beni methederlerdi ertesi gün "Erzik mi, ezik mi?" diye yazarlardı. Bugün bu durum maalesef daha da kötüye giderek devam ediyor. Özellikle televizyondaki spor programlarını gördükçe üzülüyorum."

- Nesine üzülüyorsunuz?
"Öncelikle yapıcı eleştiri diye bir şey yok. Programda sansasyon yaratmak için kavgaya körükle gidiliyor. O tartışmaların futbola hiç bir katkısı yok. Herkese hakaret, suçlama vs. Sonra bu insanlar köşelerinden taraftarı beğenmiyor. Efendim şiddet almış başını yürümüş, bıçaklar, kavgalar, dövüşler... İyi de bu insanlar böyle davranmayı nereden görüyor? Tabii ki yukardıdan. Sizden, televizyondan, tartışma programlarından. Ne görürse onu yapmaya çalışıyor. Kurtlar Vadisi dizisini kötü örnek diye yayından kaldırıyorlar. Peki ama spor tartışma programları adı altında yapılan kötü örnek değil mi? Hep kavga, hep bağrışma, hep suçlama. Fanatik bunlaır seyredince tahrik oluyor".

No comments: